Mozgásfejlődés

Kialakul a kéz finommozgásának, az ujjaknak a koordinálása.
A 2 – 2,5 éves gyerekek már kísérleteznek a különböző fogásokkal, hol marokra fogja az íróeszközt, hol a három radiális( hüvelyk-,középső és mutató-) ujja közé, bár ezt még kényelmetlennek érzi.
2,5-3 éves korra a görcsösség még mindig tapasztalható, de már a csukló veszi át a vonalvezetést a válltól. Kezének ügyesedését mutatja, hogy már kigombol és a 3. év végére néha már a begombolás is sikerül neki. A cipzárt fel és le tudja húzni. Bár egyre ügyesebb, azért az öltözködésnél még segítségre szorul. Jól fejlett az egyensúlyérzéke. Járása magabiztos. Előre tud hajolni. 
A kezével bonyolultabb elfordító mozdulatokat is tud végezni ( ajtót nyit, becsavarja a kupakot, zoknit, cipőt vesz fel)

Érzelmi fejlődés

– Felbukkan az „ÉN” fogalma
– A ragtapaszok korát éli J  jobban foglalkoztatják a horzsolások, vágások, dudorok….
– Csupán a látványos célok iránt fogékony,türelmetlen, mindent tudni akar
– Jó megfigyelő
– Fáradhatatlanul keresi az okokat,egyetlen tárgy sem érdektelen számára
– Lelkes
– Halandzsázik
– Sokat van elkeseredve, és sir, ennek okai:félelem létező és elképzelt dolgoktól,elválás miatti szorongás
– Sok mindent tud a világról, de ismeretei még hiányosak az okok, összefüggések zöme rejtve marad előtte
– Kicsi, kiszolgáltatott, nem csoda hogy szorong.
– Előre tervez dolgokat, kreatív, gazdagodik a képzelete
– Számára csak a „most” létezik, mert az idő múlásával még nincs tisztában
– Mindent azonnal akar csinálni
– Ragaszkodik a megszokott rendszerhez, szokáshoz
Gyűjtöget
Hangulata változó

Close Menu